„Minden művész saját lelkébe mártja ecsetét, és saját szívét viszi a vászonra.”

Henry Ward Beecher

A mindennapi életben az elsődleges kifejezési eszközünk a külsőnk. Milyen cipőt, ruhát hordunk, milyen a frizuránk, vannak-e ékszereink amik segítik az összhatást. A presztizsünk kifejezésére számos használati tárgy eszközként szolgál.

Amikor honlapot tervezünk, mindezt le kell fordítanunk a digitális világra.

Nézzük mik szerepelnek az eszköztárunkban.

  • Színek
  • Hangulatok
  • Képek
  • Betűkészletek
  • Közölni kívánt információk

Hogyan is kezdjünk bele?! Kedvenc színeinket alkalmazzuk vagy térképezzük fel az iparág jellemzőit? Mennyire legyenek nagyok az alkalmazott fontok, vajon túlzásba lehet esni? Beszéljenek önamgukban a képek?

Nincsen egy elfogadott jó válasz, de tapogathatunk a környezetünkben ki mit használ, vagy ránk milyen hatással vannak a különböző eszközök.

Érdemes az iparági jellemzőket megfigyelni. Milyen színpalettát alkalmaz, a szöveg van túlsúlyban vagy a képek? Alkalmazható csicsás, kézírásos fonttípus? Ajánlott legalább 15 weboldalt átnézni és elemezni az alkalmazott eszközöket. Milyen eszközökkel milyen hatást sikerült elérni az adott weboldalnak.

A piackutatás elengedhetetlen a sikerhez

Néhány elv amit igyekezzünk alkalmazni:

  • A kevesebb szokszor több – alap tájékoztatás, pontos leírás és elérhetőségek
  • Legfejlebb két szín – indokolt esetben alkamazzunk többet
  • Két fajta betűtípus – egy betűtípuson belül is rengeteg formázási lehetőség van

Elsőre nem biztos, hogy a kívánt hatást, kinézetet fogjuk elérni. Emiatt ne aggódjunk, sok próbálgatás, változtatás mire ráérzünk a harmonizáló dolgokra. Egy a fontos, ne adjuk fel, a végén meglesz a kívánt összhatás!